Репортаж на Наталия Ганчовска за предаването ''12+3''
Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Съюзът за стопанска инициатива предлага Министерството на транспорта да изгради логистичен център, който да посочва алтернативни маршрути на българските превозвачи, докато продължава блокадата на границата от гръцките фермери. Това съобщи новоизбраният председател на работодателската организация и бивш министър на земеделието Мирослав Найденов. Предложението е изготвено по настояване на Националното сдружение на българските превозвачи.
Този логистичен център, който се създава, е една зала,в която има съответните карти, съответните маршрути, предлагане на алтернативни маршрути на базата на заявките на транспортните фирми. Това, което чувам от експертите, повечето от тези товарни автомобили пътуват по направление Кулата - Игуменица, където ползват ферибот, слизане на италианска територия и продължаване. Тоест те спестяват минаването през Сърбия, Хърватия, Словения и в този смисъл маршрута е с около 1000 километра по-малък сега, а ако минат сухоземно той ще се натовари с около 100 километра и разбира се ще се оскъпи с около 350 евро на камион.
Транспортните фирми трябва да докажат този разход, за да може транспортното министерство да им възстанови тези средства, а в последствие страната ни да претендира пред Европейската комисия за обезщетение:
Има възможност през така наречените фондове за солидарност, фондове, които се стартират по време на форсмажорни събития, България да си получи парите обратно. Естествено Европейската комисия може да си ги търси от страната членка, в случая Гърция, или през наказателна процедура, или през евентуално сторниране на тези средства от бъдещи плащания към Гърция.