Репортаж на Евелина Стоянова за предаването ''12+3“
Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
На заседанието на Столичния общински съвет в четвъртък ще стане ясна новата цена на билета за градския транспорт. Има вероятност да бъде прието решението на реформаторите годишната карта за всички линии да поевтинее.
Така ще бъде възможно ГЕРБ да получи мнозинство за предложението билетът да поскъпне до 1,60 лева, коментира общинският съветник от коалиция "Сердика" Тодор Цанев:
Договорките ще се видят на сесия по време на гласуването. Реформаторите имат няколко предложения, едно от които беше прието от ГЕРБ - промяната, да кажем, в тарифната политика за картите за градски транспорт. Шест други им бяха отхвърлени, но предполагам, че това приемане на едно предложение ще бъде цената и за подкрепа на основното предложение на ГЕРБ за увеличаване на билета от 1.60.
Според Тодор Цанев е трябвало да има няколко заседания на транспортната комисия към Столичния общински съвет, на които да се обсъдят предложенията на Центъра за градска мобилност:
Не шоковото увеличение с 60% е начинът да привлечем повече граждани към градския транспорт. Не това е неизвестното Х, което ще реши проблемите в уравнението с увеличения трафик, нередовните пътници и замърсяването на въздуха.
Зафир Зарков, който е общински съветник от ГЕРБ, коментира, че докладът, включващ и предложението за по-висока цена на билета, е бил обсъждан достатъчно в комисиите на СОС и в присъствието на граждани:
Дебатът се получи, както обществено, така и в комисиите, някои от които преминаха доста бурно. Оттук нататък, не бива да е под съмнение, че този дебат ще го извърмим и в зала, на заседанието на Столичния общински съвет. Темата беше отразена широко и в медийното пространство.
Всяко едно повишение няма как да е приятно. То е обективно и е необходимо да се случи, за да не бъдем обвинявани в последствие от опозицията, че пак има дупки, неразплатени плащания в системата и че трябва да бъдат теглени заеми, за да бъдат покривани по-късно. Няма нищо по-логично от това известна част от средствата, които са необходими за издръжката на транспорта в София - над 200 милиона лева, да бъдат генерирани именно в системата на обществения транспорт, каза още Зафир Зарков.
Той уточни, че едва 99 милиона от средствата за транспорт в столицата идват от продажбата на билети и карти.