Eмисия новини
от 07.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Български продукт побеждава заседяването и стимулира интереса към математиката сред децата

БНР Новини
Снимка: личен архив

Ученици, очакващи с нетърпение урока по математика – това е резултатът от системата Jumpido, разработена от братята Кирил и Дилян Русеви и Никола Косев. Какво точно представлява тя, разказва Кирил:

Jumpido е образователна система, която помага на децата в класната стая да учат математика по-добре и ги ангажира физически. Системата включва сензор и образователни игри. Децата застават пред сензора, който чрез софтуер разпознава телата им и те с движения на тялото играят игрите. Могат да управляват курсора на екрана с ръка, да скачат, клякат, ритат, в зависимост от игрите и действията, които сме създали за тях. Jumpido съчетава елементи от традиционното образование с движението.

А защо математика? От една страна, тя улеснява индивидуалния подход – съдържанието се адаптира към нивото на всяко дете. По този начин Jumpido помага на учителите. Освен това, още в самото начало, идеята е била продуктът да се разпространява и извън България. Според екипа, математиката е най-лесният начин, по който да достигнат до децата от целия свят:

Проблемът, който се опитваме да решим е универсален. Той се изразява в това, че много често в класните стаи липсва движение. Фактът, че се фокусираме върху математиката, ни позволява да го решим по полезен и забавен за децата начин. Ние правим съдържанието, което те виждат, по-интересно чрез игри. Всички деца обичат да играят игри. Jumpido е част от образователната система на 19 държави на пет континента. Преди около месец започнахме да работим с наш партньор в Южна Корея. В момента работим за това 20-ата държава да бъде Мексико.

СнимкаЦелевата група на Jumpido са деца между 6 и 14 години. В момента в България системата се използва в 130 училища – както в София, така и в по-малките градове из цялата страна:

Учителят може да прецени дали Jumpido да бъде награда, която да включи в часа, или да го интегрира като упражнение в самия урок. Когато създавахме всяка една от различните игри, които съставят Jumpido, ние се опитахме да влезем в ролята на дете – какво им е интересно, какво правят в момента. Например, какви приложения използват, какви игри играят на смартфона, по какъв начин биха работили и се опитахме да копираме това. Погрижихме се и за красивите анимации и интересните герои, за да могат децата напълно да се потопят в атмосферата на Jumpido.

В момента екипът работи по нов проект, който се очаква до средата на април да е напълно готов и да започнат неговите презентации пред учителите:

Следим развитието на тези технологии, защото според нас те са бъдещето. Текущото поколение технологии в класните стаи са базирани на докосването (touch screen) – таблети, смартфони, интерактивни дъски. Ние смятаме, че следващото голямо нещо, което ще се случи в световното образование, са точно технологии като Jumpido – базирани но глас, движение и сензори, защото това е най-естественият начин, по който можем да работим и да управляваме всяка една система.

Любопитен факт е, че компания с персонал от 500 души в САЩ е разработвала подобен на Jumpido софтуер, но българският проект се оказва в доста по-напреднала фаза и сега американската компания е дистрибутор на българската система.



БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени