Между 5 и 20% от изплатените застрахователни обезщетения най-вероятно са следствие на клиентска измама. Това стана ясно на форум за технологичните решения във финансовата сфера. Една от големите застрахователни компании, заедно със свои партньори, разработва специален продукт за семантичен анализ на клиентските профили с цел избягване на измамите.
Застрахователите полагат все повече усилия, за да се предпазят от опит за измами от техни клиенти. Стамен Стаменов се занимава с обезщетенията в една от водещите компании:
Клиентът, в който сме се съмнявали, той е бил свързан с други двама клиенти, които са имали общ автомобил и съответно са имали щети при нас, тоест от една малка индикация, ние можем да стигнем до схема от събития, които са подозрителни за нас.
Ако измамата бъде установена, това може да спести пари на компанията: От порядъка на един-два процента от квотата на щети.
Също така добрият анализ позволява: За случаи, които са наистина добри клиенти, да вземаме по-бързи решения и съответно да плащаме по-бързо на тях обезщетенията си.