Целта на обученията е да развие и обогати знанията на учителите по теми като полови стереотипи, дискриминация и неравнопоставеност на половете, с фокус върху работа с ученици за превенция и противодействие на домашното насилие, разпознаването му и търсене и получаване на защита за деца, свидетели или пострадали от агресия в дома си. На участниците ще бъде предоставен специалния „Наръчник в помощ на учителя“, изготвен от джендър експерти по темите на семинара. След провеждане на обучението, преподавателите ще имат ангажимент да организират за своите ученици 5 урока по пилотната програма на БФЖ, насочена към темата „домашно насилие“ и адаптирана за различни възрасти.
Самото обучение и учебните програми не са адаптирани към нуждите, които имат съвременните деца и именно този проект е нещо, което се опитва да запълни част от дефицитите, свързани с това да изградим едни граждани, които да бъдат осъзнати, да бъдат освободени, да осъзнават своите права, каза пред Радио София Гергана Куцева, представител на БФЖ.
50 % от момиченцата, които са живели в среда на насилие, в последствие се превръщат в жертви. Тези данни и цифри са категорични, че семейната среда, ситуацията на насилие, в която живее едно дете, неизбежно влияе на целия му бъдещ живот, на изборите му и на начина, по който се развива.
Ако един човек е живял в насилствена среда, той не познава друга реалност. За него това е нормалната ситуация, в която ти се справяш със заобикалящия свят и посрещаш предизвикателствата му. И именно за това е необходимо да се повиши тази чувствителност, учителите да работят с децата през различни игрови методи и дискусии, в които те да разберат, че това е насилие. Защото много често, нито децата, нито родителите, а и част от учителите, не разбират, че едно нещо е насилие. Защото насилието има различни форми и това е част от семинарите. Вербалното насилие, икономическа принуда, ограничаването на личната свобода, всичко това са актове на насилие. И още нещо, което е залегнало в законодателството - всеки акт на домашно насилие, извършен в присъствието на дете, всъщност се счита за психическо и емоционално насилие над него.
Още за предстоящите обучения и за целта на проекта – чуйте в звуковия файл.