София и Талин са единствените европейски столици, които нямат нощен транспорт, отбеляза Бонев. На Столична община тази нова услуга ще й излезе около 4.4 млн.лв. на година, но пък системата в крайна сметка се оказва на печалба. Влагането на тези средства представлява 0.28% от градския бюджет за 2018 г. и е изцяло във финансовите възможности на София. Предложението предвижда във всеки автобус да има контрольор, за да има пълна събираемост на средствата от билети.
От "Спаси София" изтъкват, че голяма част от жителите на столицата търсят центъра като дестинация и се нуждаят от нощен транспорт, а пътникопотоците са равномерно разпределени в града. Според Гергин Борисов досега е имало съпротива от страна на общината, като сред причините за това е монополът на таксиметровите услуги по това време на денонощието.
В потвърждение на искането за нощен обществен транспорт са събрани 31 500 подписа. В 12.00 часа днес привържениците на идеята за въвеждане на нощен транспорт в София ще се съберат пред сградата на Столичната община на ул. "Московска", за да внесат събраните подписи.
Чуйте интервюто на Полина Начева с Борис Бонев от "Спаси София" в звуковия файл.