Американската компания за електромобили „Тесла“ и космическата „Спейс екс“ изтриха страниците си във Фейсбук след пост в Туитър на техния шеф и милиардер Илон Мъск, съобщи „Бизнес инсайдър“.
Това стана, след като Мъск отговори на пост в Туитър на Брайън Актън – съосновател на друга социална мрежа Уотсап (WhatsApp), който написа „Време е. #deletefacebook.“ (хаштаг, с който се призовават потребители за изтриване на страниците им във Фейсбук).
Компанията „Фейсбук“ купи приложението Уотсап за $19млрд., с което Актън стана милиардер.
Мъск написа „Какво е Фейсбук?“.
„Изтрий страницата на „Спейс екс“ във Фейсбук, ако си мъж“, репликира го негов фен.
„Не знаех, че има такава. Ще го направя“, бе отговорът на Мъск.
После милиардерът посочи, че страницата на „Спейс екс“ във Фейсбук скоро ще изчезне, като добави, че „буквално никога не я е виждал и един път“.
Мъск добави, че влиянието на Фейсбук е започнало да засяга Инстаграм – социална мрежа са споделяне на снимки, което през 2012 г. бе купено от „Фейсбук“ на Марк Зукърбърг за $1 млрд.
По-малко от 30 минути след поста му в Туитър страниците във Фейсбук на „Спейс екс“ и на „Тесла“ изчезнаха.
Хаштагън #deletefacebook започна да набира скорост след скандала, при който се оказа, че данни за 50 милиона потребители на Фейсбук са били използвани от британската консултантската група „Кеймбридж аналитика“, за да се повлияе на изборите в САЩ през 2016 г. в полза на президента Доналд Тръмп.
Зукърбърг призна, че „Фейсбук“, която го направи милиардер, е допуснала грешки и обеща случилото се да не се повтаря.
Редица страни започнаха разследване за възмогна злоупотреба с лични данни от „Фейсбук“, след като разследвания на американския в. „Ню Йорк таймс“ и британския седмичник „Обзървър“ разгласиха случая.