След руснаците китайци и американци са купили най-много билети за мачовете от Световното първенство по футбол в Русия, съобщава CNN, коментирайки, че макар Китай и САЩ да не участват, запалянковците от тези две страни са сред най-активните.
Китайците и американците изпреварват по този показател англичаните и то в пъти – очаква се едва 10 000 британци да гледат мачове от Световното, докато по данни на ФИФА американците с билети са близо 60 000.
Общо са пуснати в продажба 2,4 милиона билета, но част от тях са останали непродадени.
Интересът към някои мачове не е голям – например едва 2 500 британци са имали билети за първия мач на Англия срещу Тунис във Волгоград, а на мача Египет – Уругвай множество места са останали незаети.
Според ФИФА някои притежатели на билети просто не са ги използвали, но все пак световната футболна централа отчита, че над 97 % от пропуските са влезли в употреба.
Американските фенове подкрепят латиноамериканските отбори, докато китайците,с които репортер на CNN е разговарял, са споделили, че са в Русия, за да подкрепят световния шампион Германия.
Експертът на CNN и бивш американски национал Хийт Пиърс посочва, че националните отбори вече са се превърнали в глобални брандове подобно на водещите футболни клубове и и симпатизирането на един или друг отбор вече не е свързано непременно с националността на феновете.