Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Училище, ориентирано към общността

В СУ „Христо Ботев“ Кубрат ученици, учители и родители работят заедно и стават част от обществения живот в града

БНР Новини

„Училището като център на общността“ е любопитен проект на гражданското движение „Национална мрежа за децата“, по който работи средно училище „Христо Ботев“ в гр. Кубрат. Идеята, която се осъществява на два етапа, е насочена  към развиването на училището като център, който създава, поддържа и свързва общността от ученици, учители, родители и други участници в обществения живот на населеното място. Целта на проекта е успешно да приложи модела на community school в 33 училища в цяла България.

СУ „Христо Ботев“ организира различни инициативи, подпомогнато от неправителствената организация „Еквилибриум“ от Русе. Основната цел е да се увеличи активността на родителите в училищния живот с подкрепа на неправителствения сектор, за по- добри връзки с местната общност и по- добра учебна атмосфера – казва Нуршен Халилова, старши учител в начален курс и откроява някои от активностите:




Снимка

Ателие за родители – „Знае ли мама колкото мен”
, „Познавам ли добре детето си“ и забавни игри деца-родители са част от дейностите по проекта. Организирахме обучение на родители в „Позитивно родителство“ чрез театър на сенките и обучение на родители на първокласници „Готовността на детето за училище“. Организирахме благотворителен концерт за деца в детско отделение на многопрофилната болница в Кубрат с цел закупуване на техника, нужна за отделението, както и ежемесечни срещи на учениците с деца в отделението.

През юни 12 учители от СУ „Христо Ботев” посетиха иновативното училище „Любен Каравелов” във Варна. Визитата беше и творчески завършек на втората фаза на проекта „Училището център на общността“.

СнимкаЗа практиките, които успешно консолидират общността, Нуршен Халилова разказва:

Седмокласниците
провокираха своите родители на интелигентен двубой „Знае ли мама колкото мен” – познават ли родителите учебния материал, който децата им учат. Разделени на два отбора – родители срещу деца, класният ръководител задаваше въпроси от всички предмети за седми клас. Резултатът бе 1:1. Последва предизвикателство от родителите към децата – „Ще познаеш ли моето творение”. Забавна игра, в която по зададени думи родителите изработваха предмети от пластилин, а децата трябваше да ги познаят. Майките на учениците също бяха предизвикани да познаят своята рожба с вързани очи и погалване по лицата на децата. Нямаше майка, която не позна своето дете! Денят родител-дете-учител беше много весел, забавен и с обещания за още такива съвместни дейности и срещи.

И ако децата от началните класове се включват с желание във „Веселата работилница " за изработване на различна украса, то учениците от VIII клас предизвикват своите родители в инициативата под наслов „Познавам ли добре детето си”: Класният ръководител задаваше предварително посочени от децата въпроси на родителите за пакости и истории от ранното детство на учениците. Всички родители познаха историята на своето дете. Това събуди у тях нови забавни спомени, които бяха споделени с много смях. Учителката обаче не спря – провокира  родителите на класа си да познаят качествата, уменията и постиженията на своите деца. Тук също през сълзи от радост и гордост родителите се справиха успешно. – разказва Нуршен Халилова.

Снимки: училище „Христо Ботев“

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна