Eмисия новини
от 09.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Павлос Накузи: В средата на септември ще стане ясна процедурата за обезщетяване на клиентите на "Олимпик"

| обновено на 21.08.18 в 18:38
Снимка: БГНЕС

Компания "Олимпик" няма ангажименти към клиентите си след 18 август, когато бяха прекратени всички застрахователни договори. Сумите от неизползваните полици ще бъдат възстановени пропорционално и в зависимост от средствата, които се съберат след осребряване на активите на компанията, уточни за БНР част от стъпките в процеса на обявяване на "Олимпик" в ликвидация временният й ликвидатор Павлос Накузи. 

След решението на кипърския съд, което се очаква в средата на септември, ще стане ясна процедурата за обезщетяване на клиентите на застрахователната компания "Олимпик" и условията за това ще бъдат детайлно разяснени и на българската страна. Всички кредитори, независимо дали са в България, или в Кипър, ще бъдат третирани по еднакъв начин, обясни в специално интервю за програма "Хоризонт"  временният ликвидатор.

Към този момент "Олимпик" не е обявена в ликвидация, а е подаден е само иск за това, по който трябва да се произнесе съдът, изясни текущия статут на компанията Павлос Накузи – партньор в една от водещите одиторски и консултантски фирми на острова Mazars Ltd. Съгласно кипърския закон, въпреки че решението на съда се очаква в средата на септември, то влиза в сила със задна дата, от 10 август, когато беше подаден искът за ликвидация.

"Не компанията, а законът прекрати всички застрахователни договори на "Олимпик" както в Кипър, така и в България, считано от 17 август", уточни временният ликвидатор, както и обясни, че след като започне ликвидацията, след съдебното решение, всеки, на когото "Олимпик" дължи пари, трябва да подаде заявление по специален формуляр, чиито детайли се уточняват.
"Според кипърския закон приоритет се дава на тези кредитори, които имат искове, произтичащи от застрахователните договори. Това означава искове за компенсации поради инциденти и искове за възстановяване на застрахователни премии. Двете групи са поставени на един ред след кредиторите. Няма значение дали исковете са в България, или в Кипър – те се третират по еднакъв начин", коментира Павлос Накузи.

Повече потърпевши са в България, а в Кипър в сектора на автомобилните застраховки "Олимпик" има около 10 000 клиенти, близо 2000 от които са българи. Това сочат неофициални данни от български застрахователни брокери към компанията, както и че оборотът ѝ в България от тези застраховки достига около 25 млн. евро, докато в Кипър е под 5 млн. евро. За 2016 г. "Олимпик" отчита близо 14 млн. евро загуби. По време на външния одит на компанията, в доклада, който беше представен в началото на май и предизвика поставянето ѝ под специален режим, не бе потвърдено наличието на 210 млн. евро в инвестиции, депозити и кеш.

Подробности, както и още от временния ликвидатор на компанията, можете да чуете в интервюто на кореспондента ни в Кипър Бранислава Бобанац, подготвено за "Новинарския час" по Хоризонт. А още коментари за случая "Олимпик" от Павлос Накузи - очаквайте утре сутрин в предаването ни "Преди всички".

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени