Министърът на регионалното развитие и благоустройството в оставка Николай Нанков смята, че до 5-6 години България ще има пътища на европейско ниво. За това според Нанков ще допринесе новият модел на финансиране:
"И по линия на тол-таксуването, на достатъчния бюджет и по-ефективното разходване на този бюджет, след 5-6 години ще имаме наистина една абсолютно отговаряща на всички европейски стандарти републиканска пътна мрежа".
От следващата година започва и изграждането на тунела под връх Шипка, обяви министърът, който отчете изпълнението на проекта:
"Не по-малката част от самото съоръжение и по-лесната - говорим за мостови съоръжения - едни от най-дългите строени понастоящем - почти 600 метра на входа на Габрово приключва още в края тази година. Трябва да се разплати, да се приеме, а през 2019 година трябва да стартира възлагането на инженеринг - говорим за разширен идеен проект, на самия тунел 3 220 метра".
Министър Нанков уточни, че тунелът ще бъде изграден без европейско финансиране. Парите ще бъдат осигурени от държавния бюджет и чрез публично-частно партньорство, като вече има интерес от китайска компания.
Обсъждането на Закона за пътищата отпадна от дневния ред на Народното събрание. Причината е, че не е постъпил докладът от водещата комисия.
Според депутата от БСП Любомир Бонев републиканската пътна мрежа е в много лошо състояние. Той се позова на данни от стратегията за развитие на пътната инфраструктура до 2022 г., приета от регионалното министерство:
"46% от пътищата са в лошо състояние, тоест пътища, по които хората си трошат колите. 36% от пътните съоръжения имат необходимост от незабавни възстановителни дейности. Състоянието на пътната настилка може да се характеризира и с факта, че жителите на много населени места стигнаха дотам да запълват дупките, инвестирайки в републиканската пътна мрежа. При новоизградените пътища състоянието не е по-добро".
Министър Нанков определи твърденията като спекулация и призова, ако левицата има данни, да сезира съответните органи за нарушения. Той допълни, че е против заклеймяването на строителния бранш, който дава препитание на над милион и половина български граждани.