Световната музикална индустрия отчете рекорден растеж на приходите от 9,7 процента за миналата година благодарение на стрийминга, съобщиха информационните агенции.
Общите приходи са 19,1 милиарда долара - най-голям ръст от 1997 г., когато Международната федерация на фонографската индустрия започва да следи пазара.
Стрийминговите услуги са нараснали с 34 процента през 2018 г., като потребителите им са станали 255 милиона. Платформите като Спотифай и Епъл мюзик вече генерират почти половината (46 процента) от общите приходи.
Най-голям регионален растеж на продажбите на музика има в Латинска Америка - за четвърта поредна година. Двуцифрен растеж отчитат също Азия и Австралия, докато в Европа има застой - приходите са нараснали само с 0,01 процента.
Изпълнителят с най-големи продажби през 2018 г., по предишни данни, е Дрейк, следван от Би Ти Ес и Ед Шийран.
Най-продаваният албум в света е саундтракът от „Най-великият шоумен“, а най-продаваният сингъл - „Havana“ на Камила кабело.