Eмисия новини
от 12.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

"Боинг" ще забави доставката на самолета за свръхдалечни пътувания от версията 777X

"Боинг" (Boeing Co.) отложи във времето пускането в експлоатация на самолета за ултра далечни пътувания от версията 777X, обявиха снощи от компанията, тъй като американският самолетопроизводител продължава да се бори с негативните последици от кризата с модела 737 MAX и с проблеми относно двигателя за самолетите 777X, съобщава Ройтерс.

Новото закъснение идва на фона на продължаващото вече шести месец принудително приземяване на самолетите 737 MAX след двете смъртоносни катастрофи с този модел и след като най-големият производител на самолети в света се сблъсква със закъснения, свързани с двигателите на новата версия за далечни пътувания 777X, което принуди  компанията да отложи първия полет на 777-9 за 2020-а година.

Забавянето на по-слабо продавания, по-дълъг по обхват самолет 777-8 също ще затрудни способността на "Боинг" да предостави новия модел в съответствие с графика на авиопревозвача Qantas Airways Ltd. за 21-часови непрекъснати полети между Сидни и Лондон. Австралийската авиокомпания се надяваше на първите доставки на самолетите през 2022-а година и да стартира на най-дългия пътнически полет в света през 2023-а година.

"Прегледахме графика на нашата програма за развитие и нуждите на настоящите ни клиенти за 777X и решихме да коригираме графика", заяви говорителят на "Боинг" - Пол Бергман по електронната поща, като добави, че производителят остава ангажиран с модела 777-8.

"Корекцията намалява риска в нашата програма за развитие, осигурявайки по-безпроблемен преход към 777-8. Продължаваме да работим с нашите настоящи и потенциални клиенти за това как можем да посрещнем нуждите за техния самолетен парк. Това включва и нашият ценен клиент Qantas ", допълни той.

Уебсайтът Air Current съобщи за пръв път за тези закъснения, като заяви, че моделът с 777-8 с 350 места, който е ревизиран за полети на ултра дълги разстояния, първоначално е бил планиран да влезе в експлоатация през 2022-а година след стартирането на модела 777-9 през 2020-а година.

Решението на практика означава, че инженерите на "Боинг" са замразили работата по разработването на версията за ултра далечни разстояния 777X. Забавянето на графика може да застраши конкуренцията с европейския съперник "Еърбъс" (Airbus) за пазарен дял при пътуванията на свърхдалечни разстояния.

"Еърбъс", който предлага своята версия за свръхдалечни пътувания A350-1000, и "Боинг" вече са представили своите "най-добри и окончателни" оферти на авиопревозвача Qantas, като предлаганите от тях самолети са способни да прелеят маршрута от 17 000 км  между Сидни и Лондон, заяви говорител на австралийската компания Qantas. "Все още очакваме да вземем решение до края на тази календарна година", посочи той.

Към днешна дата Emirates и Qatar Airways са единствените клиенти на Boeing за модела 777-8, като са поръчали съответно 35 и 10 броя от него. През юни в-к "Сиатъл таймс“ съобщи, че компанията Emirate Airways вече е предоговорила с "Боинг" поръчките си за самолети от модела 777X.


Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени