Доверието на американските потребители в икономическото развитие на страната се подобри изненадващо към края на януари до 9-месечен връх, показват окончателни резултати от проучване на Университета на Мичиган.
Индексът на потребителското доверие в САЩ нарасна през текущия месец до 99,8 от 99,3 пункта през декември и предварителни януарски индекс на ниво от 99,1 пункта. Това е най-високото ниво на доверие на американците от месец май миналата година.
Индексът на потребителски очаквания за бъдещата икономическата активност се повиши към края на януари до 90,5 пункта от 88,9 пункта месец по-рано и предварителен индекс на ниво от 88,3 пункта, докато индексът, определящ оценката на американските потребители за текущите икономически условия в страната, се влоши до 114,5 пункта от 115,5 пункта в края на декември и под предварителен януарски индекс на ниво от 115,8 пункт.
"Устойчивостта на потребителските нагласи е забележителна и се дължи на рекордно ниската безработица, рекордно увеличение на доходите и благосъстояние, както и на близо рекордно ниските нива на инфлация и на лихвите", коментира главният икономист на потребителското проучване Ричард Къртин.
Той също така отбеляза, че високото ниво на потребителско доверие, близо до цикличните пикови нива, "е изненадващо предвид общия бавен темп на икономически растеж, който беше придружен през януари от подновените военни ангажименти на САЩ в Близкия изток, процеса на импийчмънт на президента в Сената и бързото разпространение на китайския коронавирус".
Едногодишните потребителски инфлационни очаквания се увеличиха в края на януари до 2,5% от 2,3% през декември, а очаквания за инфлацията в рамките на следващите 5 до 10 години също нарасна до 2,5% от 2,2% месец по-рано.