Американският производител на електромобили "Тесла" (Tesla Inc.) води сериозни разговори с китайския производител на батерии CATL за използване на батерии без кобалт в своите превозни средства, произведени в един от неговите китайски заводи, съобщава Ройтерс, цитирайки източник, запознат с въпроса.
В усилията си да намали производствените разходи "Тесла" се стреми да снабди своите електромобили с батерии литиево-железен фосфат (LFP), тъй като те са много по-евтини от съществуващите батерии с никел-кобалт-алуминий (NCA), които са с по-висока енергийна плътност.
За да повиши плътността на своите LFP батерии, китайската компания CATL разработва така наречената си cell-to-pack технология.
Междувременно "Тесла" обяви, че ще бъде домакин на форум за батериите за електромобили по някое време април 2020 г., за да представи бъдещата си стратегия и технологии за батерии, тъй като изпълнителният директор на компания Илон Мъск се опитва да спази обещанието си, че компанията ще намали цената на кобалта, която в момента е около 33 500 щатски долара на тон.