През февруари 2020 година икономическите нагласи в еврозоната се подобряват за четвърти пореден месец благодарение на нарастване на доверието на промишлените мениджъри и на потребителските нагласи въпреки глобалната епидемия от коронавирус, показват резултати от последно проучване на Европейската комисия.
Индексът, измерващ икономическото доверие в еврозоната, нарасна през февруари до 103,5 пункта от 102,8 пункта през януари, подобрявайки се за четвърти пореден месец от октомврийското дъно от 100,8 пункта (най-ниско от януари 2015-а година) и достигайки най-високо ниво от миналия май.
Основно позитивно влияние през настоящия месец оказва подобрението на бизнес доверието в промишлеността и на потребителските нагласи при липса на съществена промяна на нагласите в строителството, в сферата на услугите и в търговията на дребно.
Европейската комисия отчита по-силно подобрение на бизнес доверието в Нидерландия (повишение с 2,0 пункта), във Франция (с 1,9 пункта) и в Испания (с 1,2 пункта), при по-слабо повишение в Германия (с 0,6 пункта) и стагнация в Италия (0,0 пункта).
Индексът, определящ бизнес климата в еврозоната, който е индикатор за фазата на текущия бизнес цикъл, се повишава през февруари до -0,04 пункта от -0,19 пункта през януари, достигайки най-високо ниво от миналия август и отскачайки за втори пореден месец от декемврийското дъно от -0,32 пункта (най-ниско ниво от август 2013-а година).
Последното проучване на Европейската комисия регистрира добър отскок на индексът, измерващ доверието в индустриалния и промишления сектор на еврозоната - от -7,0 пункта през януари до -6,1 пункта през февруари (най-високо ниво от август 2019-а), докато съответният индекс в сферата на услугите се повиши по-слабо (от 11,0 до 11,2 пункта), докато в строителството се понижи (до 5,3 от 5,8), както и при търговията на дребно (до -0,2 от -0,1 пункта).
Окончателният индекс на потребителското доверие в еврозоната потвърди предварителната оценка на ЕК за силен отскок от дъното през предходните два месеца на ниво от -8,1 пункта (най-ниско ниво от февруари 2018-а година) до -6,6 пункта (най-високо ниво от септември 2019-а година).
По-позитивните нагласи през февруари сякаш са сигнал за подобряване на икономиката на еврозоната през първото тримесечие на 2020-а година. Но това последно проучване на ЕК вероятно не отразява рязкото разпространение през последните дни на коронавируса в Европа, което има потенциал да доведе до силно влошаване на потребителските и бизнес нагласи, които ще бъдат измерени през месец март.