Австралийската национална информационна агенция "Острелиън асошиейтед прес" беше придобита от консорциум, управляван от филантропи, и това я спаси от затваряне, предаде "Франс прес".
Придобиването беше потвърдено късно снощи, няколко седмици след създаването на консорциума, който подкрепи единствената национална агенция в страната. Тя беше засегната от трудностите в медийния сектор, които бяха допълнително усложнени от епидемията от Covid-19.
Консорциумът от инвеститори, в който участва и бившият директор на "Нюз корпорейшън" (News Corp) Питър Тона, подчерта в имейл до служителите, че те споделят обща цел - желанието да защитят многообразието на медиите в Австралия.
През март основните акционери в агенцията - "Нюз корпорейшън" на Рупърт Мърдок и медийната компания "Найн ентъртейнмънт" (Nine Entertainment) се оттеглиха от агенцията. Това беше изненадващо решение, което трябваше да доведе до закриването й и подхрани опасенията за по-голяма концентрация на австралийските медии.
Бъдещето на агенцията ще бъде съпроводено от съкращаване на половината от общо 180 работни места и инвеститорите твърдят, че дейността й ще бъде постоянна , но с по-малки мащаби, когато на 31 юли приключи придобиването ѝ.
Австралийската информационна агенция ще се концентрира върху горещи новини, политика, спорт, големи събития и въпроси от обществен интерес, добавиха те.
Начело на агенцията ще застане главният юрист Ема Каудрой, а Андрю Дръмонд ще запази поста си на главен редактор.
Спасителният план идва в момент, в който австралийските медии отчитат значителен спад на приходите.
В края на май групата на магната Рупърт Мърдок Нюз корпорейшън обяви, че спира отпечатването на над 100 местни и регионални заглавия в Австралия заради срива в рекламните приходи. Ситуацията беше допълнително влошена от епидемията от Covid-19.