Комисията по транспорта и инфраструктурата на Камарата на представителите на САЩ публикува в сряда доклад, в който критикува "Боинг" (Boeing) и Федералната авиационна администрация (FAA), че са позволили на самолетите от модела 737 MAX да летят с дефектен софтуер, който е причинил две смъртоносни катастрофи, при които загинаха над 300 души.
"Тези катастрофи бяха ужасяващата кулминация на поредица от дефектни технически предположения от инженерите на "Боинг", липса на прозрачност от страна на ръководството на "Боинг" и крайно недостатъчен надзор от страна на FAA. Тези катастрофи представляват пагубният резултат от регулаторните проблеми на част от Федералната авиационна администрация по отношение на нейните отговорности да извършва силен надзор над "Боинг" и да гарантира безопасността на пътниците", заяви комисията в доклад от 238 страници.
Самолетите Boeing 737 MAX бяха принудително приземени в целия свят през март 2019 г. след втората смъртоносна катастрофа, в която участва самолет от този модел на Ethiopian Airlines. Този ужасен инцидент стана по-малко от пет месеца, след като отново самолет 737 MAX на индонезийската авиокомпания Lion Air катастрофира, причинявайки смъртта на всички 189 души на борда.
Оттогава "Боинг" работи по отстраняването на дефектния софтуер.
През август FAA обяви стъпки, които Boeing трябва да предприеме, за да може самолетът 737 MAX да бъде върнат в експлоатация.