По време на пандемията германците по-рядко купуват дъвки, съобщи "Дойче веле".
Популярността на дъвките е намаляла по няколко причини. Има стоки, които по време на карантината станаха дефицитни. Например тоалетната хартия, за която в началото на коронакризата
в магазините се извиваха дълги опашки. И други продукти изчезваха от супермаркетите, тъй като
хората пазаруваха в паника.
Но има стоки, чието търсене рязко спадна. Обемът на продажбите на дъвки е паднал почти с една трета.
"В началото на пандемията експертите прогнозираха спад в търсене на дъвки с десет на сто. Но сгрешиха - търсенето се сви с 28 на сто", каза в интервю за в."Зюддойче цайтунг" продуктовият мениджър в представителството на компанията "Арчър Даниълс Мидланд" Бастиан Хьорман.
Причините са няколко. Много стоки, сред които са и дъвките, почти изчезнаха от стелажите около касите в супермаркетите в Германия, за да се използват мястото за монтиране на прозрачни прегради за защита на касиерите в условията на пандемията.
А
продажбите на дъвки са част от т.нар."импулсивен пазар"
в зоната около касите. Докато човек чака на опашка, за да плати покупките си, той взема от стелажа и поставя в кошницата си всяка дреболия, за която не би влязъл специално в магазина. Сега клиентите не могат спонтанно да протегнат ръка и да вземат дъвки, бонбони и шоколадови десерти от касата, а трябва да ги търсят целенасочено някъде из магазина.
Освен това във време на пандемия действат строги правила за поведение на обществени места - носят се защитни маски, спазва се дистанция между хората. И на касите в магазините не е редно да се застояваш. Клиентите се стремят да излязат час по-скоро от магазина, за да не се заразят и затова рядко им е до дреболии, от които дори напълно се отказват. Сред тези стоки попада и дъвката.
Пандемията промени и начина на живот на много хора, смениха се и навиците им. Обикновено хората купуват дъвки преди среща с други хора. В условията на пандемия повечето хора работят от къщи, спазват дистанция, носят маски и никой не обръща внимание на свежия дъх. Така необходимостта от дъвка отпада.
Производителите са принудени да се съобразят
с променените нужди на потребителите и вече умуват над нови рецепти. Обикновено в дъвките се добавя ментово масло и различни аромати, за да се постигне чувство на свежест в устата при дъвчене.Занапред обаче дъвката ще има и нови функции.
Ще се променят не само вкусовите ѝ качества. "В дъвките сега се добавят различни витамини, пробиотици, полезни за чревната флора и специални средства за поддържане на здрава флора на устната кухина, които предотвратяват кариеси и заболявания на венците", обяснява Хьорман в интервюто за "Зюддойче цайтунг".
По данни на Федералната палата на стоматолозите в Германия по време на пандемията германците по-рядко посещават зъболекар, особено за профилактика. В същото време се е увеличил броят посещения в кабинетите за неотложна стоматологична помощ заради обострени парадонтити.
Затова производителите на дъвки вече са взели решение, че дъвките по спешност трябва да изпълняват
профилактични функции.
На пазара вече се появиха дъвки с марка "Орал-Би", които съдържат флуориди като пастите за зъби.
Производителите уверяват, че дъвките вече са полезни за профилактика и заради съдържанието на витамини и помагат срещу сухота в устата след продължително носене на маска.
Американската компания "Ригли" пусна в социалните мрежи реклама, в която убеждава младата аудитория колко е приятно и важно да освежаваш дъха си, докато си пред монитора в домашния офис, участваш в онлайн конференция или дигитални игри и срещи с приятели.