"Фолксваген" (Volkswagen) публикува в понеделник по погрешка прессъобщение на своя уебсайта месец по-рано, обявявайки в него новото име за американските си операции, Voltswagen of America, подчертавайки по този начин усилията на германския автомобилен производител в посока на електрически превозни средства, съобщава CNBC.
Говорител на компанията отказа да коментира погрешната публикация, което по принцип трябваше да излезе на 29 април, като самото съобщение беше незабавно свалено от сайта на "Фолксваген".
Лица, запознато с плановете на компанията, потвърдиха автентичността на съобщението пред CNBC. Те обаче поискаха да останат анонимни, тъй като плановете все още не трябва да бъдат публични.
В съобщението се казва, че промяната на името "се очаква да влезе в сила през май", като промяна в името беше наречена "публична декларация за бъдещите инвестиции на компанията в електронна мобилност“. В съобщението също така се казва, че Voltswagen ще бъде поставен като външна емблема на всички модели електрически автомобили (EV), докато превозни средства на газ, ще продължат да носят емблематичната емблема на VW на компанията.
"За да се запазят елементи от наследството на Volkswagen“, в съобщението се казва, че компанията планира да запази тъмносиния цвят на логото на VW за автомобили с бензинов двигател и да използва светло синьо, за да разграничи "новата марка, ориентирана към EV".
В съобщението се отбелязва, че Voltswagen от Америка ще остане оперативно звено на Volkswagen Group of America и дъщерно дружество на Volkswagen AG, със седалище в Херндън, Вирджиния.
CNBC напомня, че Volt (волт) е производна единици за електрически потенциал, известен също така като електродвижеща сила, между две точки. Преди това компанията General Motors използваше Volt за хибридните си електрически превозни средства с възможност за включване в електрическата мрежа (ХЕПС-ЕМ) между 2010 и 2019 година.
Смяната на името ще бъде най-новата новина от Volkswagen в сферата на електрическите автомобили, която по-рано този месец компанията проведе "Ден на мощността", за да обсъди своите EV технологии, посочва CNBC. Автомобилният производител също така обяви цели за значително увеличаване на продажбите на електромобили до края на десетилетието.
Компанията очаква повече от 70% от европейските продажби на марката Volkswagen да бъдат електромобили до 2030 г., спрямо предходната цел от 35%. В САЩ и Китай "Фолксваген" очаква половината от продажбите му да бъдат електромобили до този период.