Водещата световна социална медия "Фейсбук" (Facebook) отбеляза по-силен от очакваното ръст на приходите през първото тримесечие в резултат на по-високи рекламни разходи на бизнеса с оглед на стръмното увеличаване на онлайн трафика по време на коронавирусната пандемия.
Facebook Inc. обяви в сряда, че приходите на компанията за първото тримесечие са нараснали с 48% през тримесечието до 31-ви март, достигайки 26,17 млрд. долара, докато осредните очаквания на Уолстрийт бяха за приходи в размер на 23,67 млрд. долара.
В същото време нетната печалба на медийния гигант скочи с 94% до 9,5 млрд. долара, или по $ 3,3 на акция спрямо печалба за едва 4,9 млрд. долара, или по $1,71 на акция през първото тримесечие на 2020 г.
Активните потребители на Facebook пък скочиха през първите три месеца на годината с 10% до 2,85 милиарда, оправдавайки очакванията на анализатори и икономисти.
"Имахме силно тримесечие, тъй като помогнахме на хората да останат свързани и на бизнеса да расте. Ще продължим да инвестираме агресивно, за да доставяме нови и значими преживявания през следващите години, включително в по-нови области като разширената и виртуална реалност, търговията и икономиката на творците", заяви след представянето на финансовия отчет главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг.
Компанията Facebook обяви, че очаква нарастване на приходите от реклама през цялата 2021 г., като общият ръст на приходите ще остане стабилен или умерено ускорен.
Силният финансов отчет допринесе за ръст на акциите на технологичния гигант с близо 6% към 325 долара за акция след края на редовната търговията на Уолстрийт.
Графика на акциите на Facebook / долара