Възможностите за справяне със стреса на работното място е основната информация, от която имат нужда медицинските специалисти, работещи в областта на хематологията. Това показват данните от анкета, проведена сред членовете на Българското медицинско сдружение по хематология.
Допитването е направено в рамките на информационната кампания за злокачествените заболявания на кръвта „Иновация за живот“, партньори в която са Българско сдружение „Лимфом“, Асоциацията на научноизследователските фармацевтични производители в България и БМСХ. В анкетата взеха участие около 1/3 от членовете на дружеството (46 души – специалисти и специализанти по хематология, онкология, фармакология, онкохематология, клинична микробиология, биология и др.).
Целта на допитването бе да се установят нуждите на медицинските специалисти, свързани с професионалното им и личностно развитие, след което да бъдат организирани специални обучения за тях.
Останалите области, в които медиците имат нужда от повече информация, за да подобрят компетенциите си, са свързани с: дигиталните решения в здравеопазването (43,5%), стратегиите и тактиките за повлияване върху политиките в здравеопазването и застъпничеството (37%), комуникацията с пациенти и техните близки (32,6%), презентационни умения (32,6%) и комуникационни умения (28,3%).
60,9% от анкетираните споделят, че с цел самоусъвършенстване и професионално развитие, биха се записали на обучение за усвояване на нови техники и технологии в лечението на пациентите. 26,1% биха подобрили мениджърските си умения. По 23,9% изразяват готовност за обучения за подобряване на меките и дигитални умения, 19,6% - за усъвършенстване на комуникационните умения.
В анкетата медиците описват и проблемите, които срещат най-често по време на работа. Основните сред тях са административни (голям обем от документация, която лекарите е необходимо да попълват, нееднозначен прочит на нормативната база, лимити и недостатъчно финансиране, недостатъчна информация за новите терапии и др.). Друг очертан проблем е агресията и недоверието от страна на пациентите и техните близки.