Американските авиационни регулатори предупреждават, че 5G безжичните операции могат да повлияят на радиовисотомерите в повечето самолети "Боинг" 737 (Boeing 737) и да повлияят на натоварването на екипажа и кацанията на самолетите, според съобщение на правителството на САЩ, публикувано в сряда.
Директивата на Федералната авиационна администрация (ФАА или FAA) засяга самолетите 737 на "Боинг" с изключение на техните серии 200 и 200-c, се казва още в съобщението на Федералния регистър, цитирано от Ройтерс.
Добавя се, че на техните "радиовисотомери не може да се разчита, че изпълняват предназначената им функция, ако изпитват смущения от безжични широколентови операции в честотната лента 3,7-3,98 GHz (5G C-Band)".
"По време на заход, кацане и кръжене, в резултат на тази намеса някои системи на самолета може да не функционират правилно“, се казва в съобщението на ФАА, което е планирано да бъде официално публикувано в четвъртък.
Това би довело до "повишено натоварване на самолетния екипаж по време на подход с включени ръководител на полета, автодросел или автопилот, което би могло да доведе до намалена способност на полетния екипаж да поддържа безопасен полет и кацане на самолета“, се казва още в известието.
Телекомуникационните мрежи въвеждат следващо поколение 5G системи, за които ФАА (FAA) преди това предупреди, че могат да повлияят на чувствителната електроника на самолета, като радиовисотомери.
Федералната комисия по комуникациите (FCC) и Националната администрация по телекомуникации и информация (NTIA) обещаха да подобрят координацията по управлението на радиочестотния спектър след спор относно 5G авиацията. През януари телекомуникационните компании Verizon Communications и AT&T се съгласиха да отложат разполагането на 5G безжични кули близо до летищата.