Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Верстапен спечели първото в историята Гран при на Маями

Екипът на Ред Бул се е качил на предпазнаа ограда, за да поздрави Макс Верстапен с третата за сезона победа на тима
Снимка: БГНЕС

Макс Верстапен с Ред Бул спечели третата си победа за сезона, след като изпревари своя голям конкурент Шарл Льоклер с Ферари и спечели първото в историята Гран при на Маями във Формула 1. Льоклер завърши втори пред своя съотборник от Ферари Карлос Сайнс, който се качи на подиума след лоша форма в предишните две състезания.

Верстапен съкрати изоставането си от Шарл Льоклер в класирането при пилотите на 19 точки. Световният шампион бе категорично най-бърз на пистата край "Хард Рок Стейдиъм" във Флорида и победи с 0.661 секунди, след като оглави класирането още в началото на надпреварата. 

Състезанието за Гран при на Маями бе решено в първите четири обиколки. Льоклер запази лидерското си място в първия завой, а Верстапен зае втората позиция и остави второто Ферари, управлявано от Карлос Сайнс (Испания), зад себе си. На четвърта позиция се нареди Серхио Перес (Мексико, Ред Бул), докато Люис Хамилтън (Великобритания, Мерцедес) се допря с болида на Фернандо Алонсо (Испания, Алпин) и се смъкна до осма позиция.

Льоклер водеше в началото с близо секунда пред Верстапен, чиято скорост обаче се оказа непреодолима за пилота на Ферари. Самият нидерландец бе в превъзходна форма. Късна употреба на спирачките му осигури второто място в първата обиколка, а в четвъртата той изпревари Льоклер на старт-финалната права. 

При изминаването на близо третина от дистанцията Ферстапен вече имаше 3 секунди преднина и нижеше рекорд след рекорд на трасето в Маями, докато най-голямата надежда на Ферари за победа бе автомобил по сигурността за убиване на темпото на световния шампион или чифт софт гуми на мястото на медиумите в последните обиколки.

Когато лидерите се извъртяха в бокса и гумите загряха, разликата между Верстапен и Льоклер вече бе станала над 7 секунди, а нидерландецът отново започна да прави най-добри обиколки. Дългоочакваният автомобил по сигурността обаче се появи в 41-та обиколка заради завъртане на Ландо Норис, който бе ударен от Пиер Гасли. 

Автомобилът по сигурността се оттегли 10 обиколки преди края, но това не спря Верстапен, тъй като гумите на нидерландеца бяха "по-свежи" от тези на Льоклер и резервоарът имаше повече гориво. Ферари не се възползва от автомомобила за сигурност и Льоклер не влезе в пита, за да смени гуми, което се оказа решаващо в последните обиколки и борбата за първото място. В крайна сметка световният шампион спечели с 0.661 секунди и съкрати изоставането си в класирането при пилотите на 19 точки.

Карлос Сайнс удържа третото място и остави зад себе си Серхио Перес, който на няколко пъти го атакува в последните обиколки, но така и не успя да го изпревари. 

Джордж Ръсел, който се възползва от автомобила за сигурност и завърши пети, изпреварвайки Валтери Ботас и Люис Хамилтън. Седемкратният световен шампион завърши шести, а Ботас се нареди седми. Финландецът допусна много груба грешка, която позволи да бъде изпреварен и от двата болида на Мерцедес. Пилотите на Алпин - Естебан Окон и Фернандо Алонсо завършиха осми и девети, а в топ 10 намери място и Алекс Албън с Уилямс.


Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна