Eмисия новини
от 09.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Научете всичко за вашето успешно дигитално присъствие

Снимка: pexels.com

Дигитална маркетингова стратегия е планът, който помага на бизнеса ви, като поставя конкретни цели чрез внимателно подбрани маркетингови канали.

Ръководещото е съдържанието, което ще създавате, а добрата стратегия е най-голямото предизвикателство за повечето бизнеси в интернет. Ако желаете да научите всичко за работещите маркетингови стратегии, се запознайте още днес с подкаста за дигитален маркетинг на БНР DGtech podcast, който ви дава основите на дигиталната реклама. Ще научите кои са ключовите принципи при изграждане на бъдещата ви стратегия и с какво ви е необходима тя.

Проучване на социалните мрежи

Моментът, в който разбирате с какво разполага бизнеса ви. Мислете кои са социалните мрежи, в които присъства бизнеса ви и дали това са точните места. Научете как работи всяка една социална мрежа, като използвате някои от следните линкове за слушане по-долу.

Научете тук всичко за ➡️ facebook и как работи.

Или чуйте тук:


Научете тук как работи ➡️ YouTube

Или чуйте тук:

   


Научете тук как работи ➡️ Instagram:

Или чуйте тук: 


Научете тук как работи ➡️ ТikTok:

Или чуйте тук:


Време е да започнете да следите коя социална платформа ще е добре да добавите или да премахнете при ежедневната си работа, за да ангажирате само точните хора - хората, които да превърнете във ваши клиенти. Добавете LinkedIn, ако не сте - ето защо:

Проучване и анализ на аудиторията

Помислете каква част от нужната ви аудитория е достигната и през кои канали, тоест какви канали да използвате. В анализа включете и web сайта си и SEO-oптимизацията му, социалните мрежи, имейл маркетинг подхода. Направете анализ на преките си конкуренти - трябва да видите тяхното присъствие във всички канали и кои са нещата, които работят в тяхна полза (и вреда). Научете какво е SEO ➡️ тук 

Или чуйте тук:


Освен всичко това трябва да знаете, че основата на дигиталния маркетинг се корени в добрия анализ и проучване:

Определете целите

Всичко, споменато в статията дотук, не сработва без ясни бизнес цели. За да имате една добра и работеща стратегия за дигитален маркетинг, трябва да създадете ясни цели, които постоянно да следвате. Тяхното 100-процентово реализиране трябва да представлява крайния и удовлетворителен резултат за вас. Започнете да планирате, но преди това чуйте няколко примери:

 


Проучете аудиторията

Да подходите анализаторски е ключово, защото това ви дава най-важната информация, за да стъпите на пазара, на който искате.

Дигиталният маркетинг работи с детайлни проучвания, за да ви показва точната за вашия бизнес целева аудитория (таргет група). Намира къде са желаните за вас потребители: какъв е техният географски и демографски профил, какво е потребителското им поведение към конкретни продукти/услуги. Тази информация ще ви помага да създавате по-ефективни маркетингови кампании през вашите дигитални канали. Така работи Google рекламата, а всичко за нея ще научите тук ➡️ Google рекламата,

или тук:

Какво ще е ключовото послание на бранда ви

Познавайки добре аудиторията си и нейните интереси, ще можете да се фокусирате върху емоционалната връзка, която да създадете. Най-важното е често да се питате с какво желаете вашата аудитория да свързва бизнеса ви (продукта/услугата ви).

Създайте бранд персона – това е персонифициране на бранда, използвайки човешки характеристики. Ако с това идентифициране сте се справили успешно, това означава, че аудиторията се е свързала лично с бизнеса ви.

Планиране на съдържанието

След всички анализи и проучвания, трябва да имате визия за елементите, от които ще се състои дигиталната маркетингова стратегия. Ключово в нея е съдържанието – кога и как го давате на аудиторията си. Стратегията на съдържанието трябва да е изградена от последователни действия, като всяко от тях да отговаря на целите, които са за конкретния период. Чуйте обобщено всичко казано до момента в статията - тук:

 


Или ➡️ тук

Всеки неуспех при тези стъпки трябва да ви показва нещата, които да подобрявате.


Ако не сте успели да си пуснете епизодите в статията - всички тях ще намерите в следните платформи:

По публикацията работи: Виктор Бистрев

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени