Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Американска фирма за електронни цигари се съгласи да плати 438 млн. долара, за да прекрати разследване

Снимка: ЕПА/БГНЕС

Juul Labs ще плати 438,5 млн. щатски долара, за да сложи край на разследването на рекламата ѝ сред непълнолетни купувачи, съобщава Би Би Си. Juul Labs е една от водещите фирми за електронни цигари в САЩ.

Сделката с повече от 30 щата също така ограничава маркетинга на Juul, например забранява заснемането на хора под 35-годишна възраст в рекламите ѝ.

Фирмата се бори и срещу забраната на продуктите ѝ в САЩ.

През юни Американската администрация по храните и лекарствата заяви, че ще забрани продажбите на продуктите на Juul поради недостатъчно данни за въздействието им върху здравето. Мярката е спряна, докато компанията обжалва решението.

Тя продължава да се сблъсква със съдебни спорове в някои други щати, както и с частни съдебни дела, заведени от отделни семейства.

Juul заяви, че условията на споразумението от вторник са в съответствие с маркетинговите ѝ практики след "рестартирането на цялата компания" през есента на 2019 г. и че тя е "фокусирана върху бъдещето".

"Вярваме, че след като FDA направи пълен преглед на всички представени научни данни и доказателства, както се изисква от закона и без политическа намеса, трябва да получим разрешение за пускане на пазара", се казва в изявлението на фирмата.

Juul беше широко обвинявана за експлозивния ръст на използването на електронни цигари от тийнейджъри. Според федерално проучване през 2019 г. повече от една четвърт от учениците в гимназията са използвали електронни цигари, въпреки че оттогава този дял е намалял.

Разследването на маркетинга на Juul установи, че компанията "безмилостно е рекламирала продуктите си сред непълнолетни младежи", въпреки че подобни покупки са незаконни в САЩ, заяви главният прокурор на Кънектикът Уилям Тонг, който обяви споразумението във вторник.

Той заяви, че компанията също така е използвала практики за проверка на възрастта, за които е знаела, че са неефективни, и не е оповестила ясно, че капсулите ѝ съдържат никотин, който предизвиква пристрастяване.

"Цинично пресметнатите рекламни кампании на Juul създадоха ново поколение никотинови наркомани", каза той.
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна