Международният олимпийски комитет (МОК) обяви днес, че всички медийни права в Европа за отразяване на четирите олимпийски игри между 2026 и 2032 г. са предоставени на Европейския съюз за радио и телевизия (EBU) и „Уорнър Брос. Дискавъри“. Договорът покрива 49 територии на Стария контитент, в това число и България.
В споразумението са включени XXV-те зимни олимпийски игри през 2026 г. с домакин италианския град Милано и курорта Кортина д’Ампецо, XXXIV-те летни олимпийски игри в Лос Анджелис, САЩ, (2028 г.), XXVI-те зимни олимпийски игри през 2030 г., XXXV-та лятна Олимпиада в Бризбейн, Австралия, (2032 г.), както и Младежките олимпийски игри, които ще се проведат в периода 2026-2032 година.
Президентът на МОК Томас Бах каза: „Радваме се, че постигнахме дългосрочно споразумение с две от водещите световни медийни компании. EBU и неговите членове предоставят изключителен опит в радио и телевизионното излъчване, както и несравним обхват на аудиторията в цяла Европа, а „Уорнър Брос. Дискавъри“ представлява една от най-големите медийни и развлекателни компании в света във всички програмни жанрове и платформи.
Първото партньорство на МОК с EBU датира от 1956 година. Настоящото споразумение гарантира безплатно излъчване на олимпийските игри от обществените радио и телевизионни оператори в Европа както ефирно, така и чрез цифровите платформи.
Приветствайки споразумението, Делфин Ернот, президент на EBU и генерален директор на френската обществена телевизия „Франс телевизион“, каза: „Горди сме, че осигурихме на нашата аудитория възможността да се наслаждава на безплатно излъчване на олимпийските игри до 2032 година. Чрез своите членове, EBU има потенциала да достигне до над 1 милиард зрители в цяла Европа. Изключително доволна съм от това партньорство с МОК и „Уорнър Брос. Дискавъри“, което ще гарантира, че олимпийските игри ще бъдат достъпни за възможно най-широка аудитория в цяла Европа.“
Генералният директор на EBU, Ноел Къран добави: „Спортът трябва да е за всички. Нуждаем се от обществени медии, които да обединяват хората, за да се наслаждават заедно на паметните моменти, да вдъхновяват следващото поколение спортисти и да създават фенове за новите спортове. Никоя друга медийна марка не може да гарантира толкова голям мултиплатформен достъп на толкова много хора.”