Министерството на правосъдието на САЩ съди Google за предполагаемо упражняване на монополен контрол върху пазара на дигитална реклама, като това е поредната правна атака срещу компанията, тъй като Вашингтон се опитва да разбие господството на технологичните гиганти, известни като Big Tech, съобщава "Файненшъл таймс".
Жалба, подадена във вторник от правосъдното министерство и група американски щати във федерален съд на Вирджиния, обвинява Google в използване на "антиконкурентни, изключващи и незаконни средства за елиминиране или сериозно намаляване на всяка заплаха за господството на компанията в рекламните дигитални технологии".
В жалбата се казва, че "индустриалният гигант" Google е навредил на конкуренцията в сектора на рекламните технологии, "като се е включил в систематична кампания за завладяване на контрола върху широката гама от високотехнологични инструменти, използвани от издатели, рекламодатели и брокери, за да улеснят дигиталната реклама".
Google не отговори веднага на искане за коментар, посочва финансово издание.
Властите в САЩ също така обвиниха Google, че има "всепроникващи конфликти на интереси", тъй като контролира множество аспекти на пазара на цифрови реклами, включително технологиите, използвани от издателите на уебсайтове за продажба на рекламно пространство и най-голямата борса, където се продават реклами.
Правителството на САЩ обвини Google в нарушаване на антитръстовия Закон на Шърман от далечната 1890 г. - един от основните корпоративни антитръстови закони в страната. Държавните власти търсят обезщетение и също така настояват технологичният гигант да бъде принуден да се откаже от своя пакет Google Ad Manager.