Днес гост в рубриката ни е Любомир Бенковски–Бенджи - професионален фотограф и фотожурналист. Роден през 1961 година в Плевен, от 2000 година живее във Варна, а през 2022 се завръща в Плевен.
Занимава се професионално с фотография и фотожурналистика от 1984 година. Работил е като кореспондент на БТА и за най-големите български вестници „24 часа” и „Труд”. Творческите му интереси са областта на градския живот, човешката природа и условната абстракция. Реализирал е 12 самостоятелни изложби с фотография в Плевен, Варна, София и Серес - Гърция. Участвал е в множество колективни изложби за фотография, национални и международни фотографски салони и симпозиуми.
Носител на множество национални и регионални награди за фотография и фотожурналистика, между които – „Награда Варна“ за фотожурналистика 2021г. Златен медал „Фотоакадемика“ 2016г., Специалната награда за фотожурналистика "БГ ПРЕСФОТО“ 2011г., Две втори награди за фотожурналистика - "БГ ПРЕСФОТО“ 2006г., Голямата награда във фотоконкурса "Око за другите" 2005г. и 2001г., Награда за журналистика на в."24 часа" - "Оная награда" 2003г., Репортер на годината - Награда на вестник "Полемика" 1994 г. и др.
Един от малкото мобилни журналисти в България, който може да върши цялата си работа само с мобилен телефон.
Организира и води повече от 10 години курсове по фотожурналистика. Обучил над 100 курсиста, много от които вече успешно реализирани фотожурналисти. Водил курсове за мобилна фотография на ПР екипа на Виваком – България, Журналистите от БНР – Радио Варна, Асоциацията на брокерите на недвижими имоти в България, Ученическа медия – Варна, “Младежка медия Съгласие” в Плевен и др.
В момента работи като Регионален мениджър за Северна България на Агенция „Булфото”.
Ето какво сподели Бенджи за bnr.bg:
“За мен фотография е неманипулираната фотография. Или поне тази, в която компютърната намеса се изчерпва с елементарни корекции на кадровка, яркост, контраст, цветност. Всяка друга по-сериозна намеса вече превръща изображението в друг вид изкуство: компютърна графика, имидж дизайн или Бог знае в какво, но не и във фотография, такава, каквато аз я възприемам. Не отричам новите изразни форми, дори творбите на определени автори ми харесват, но според мен фотографията има тази съществена разлика от всички други видове изобразително изкуство да улавя частица от времето. Само фотографията може да замрази парченце Време за бъдещето. В това е нейната сила! И ако уловеният миг е в такава композиционна и смислова цялост, че да създава усещането за завършена картина.”