Майсторът на метаморфозите, гологлавият чаровник на сцената, мъжът с хърватските корени, покорил Холувид… Джон Малкович.
Същият този американски киноактьор, продуцент и режисьор, който едва не фалира, след като някогашният му мениджър инвестира почти всичко, което звездата е спечелил от ролите си, в пирамидата на Бърни Мадоф.
И днес не казва колко точно е изгубил, но подчертава, че е "много", но сега българската публика ще получи много от него.
Той е с две номинации за "Оскар" зад гърба си в категорията "Най-добра мъжка поддържаща роля" за играта си в два филма - "Място в сърцето" и в "Под прицел".
А кариерата му е блестяща и се простира през пет десетилетия - основно в театъра и киното, за да долети в България и да гостува в три поредни вечери на сцената на Народния театър "Иван Вазов" – на 16, 17 и 18 февруари.
Днес той и неговата партньорка в пиесата "В самотата на памуковите полета" Ингеборга Дапкунайте се срещнаха с българските медии, а екип на БНР го попита: "Какво е да бъдеш Джон Малкович и за какво ви иска да имате повече кураж, смелост и решителност?"
Да кажем, например – вчера съм се разходил из София. Да, но не бях сам. Имаше и много други хора, които са правили същото. Така че мога да кажа, че социалните мрежи доста навлизат навсякъде, проникват в живота на всеки. Те са като ЩАЗИ (тайните служби на Източна Германия, които имат до средата на 1980-те години мрежа от цивилни доносници). Така че трябва много внимателно да се отнасяме към съдържанието в тях. И да внимаваме. Да не вярваме безусловно на това, което виждаме там".
Попитан какво е усещането всеки път, когато излиза на сцената пред различна публика, актьорът отговори:
"Винаги зависи от подготовката. Трябва да кажа, че това е трудна и наситена постановка. Но 30 години работим екип с Ингеборга Дапкунайте. Така че когато имаме нещо трудно за вършене, винаги е огромно удоволствие, че мога да разчитам на нея. И сега се чувстваме много добре за тази сцена. Тази продукция (пиесата "В самотата на памуковите полета" ) се опитва да покаже какво е влиянието на неизразените желания, тези които не можеш да изразиш или оползотвориш, не можеш или нямаш право. Това е един поглед върху цената не желанията, които човек не може да си позволи да изживее".
Театъра или киното предпочита Джон Малкович: "Израснал съм в театъра и това знам. Киното го изучих. Развих уменията си. И двете ми харесват еднакво".
Вижте цялото интервю: