Eмисия новини
от 12.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Microsoft ще предложи базирано на изкуствен интелект обслужване за незрящи потребители

Снимка: blogs.microsoft.com

Microsoft Corp. се обединява с Be My Eyes, приложение за незрящи и хора с увредено зрение, за да улесни достъпа на тези хора до обслужването на клиентите на компанията, съобщава Блумбърг. 

Основаното през 2015 г. датско мобилно приложение Be My Eyes свързва хората с увредено зрение със зрящи доброволци, които могат да им помогнат да се справят със задачи, които иначе биха били невъзможни за изпълнение. Стартъпът разполага и с инструмент за изкуствен интелект (AI), наречен Be My AI, който използва модела ChatGPT-4 на OpenAI, за да генерира описание на снимка, направена от човека – било то етикет на даден продукт или продукция в магазин.

Базираният в Редмънд, Вашингтон, софтуерен гигант ще интегрира технологията Be My AI в своя Microsoft Disability Answer Desk, който обработва обаждания за обслужване на клиенти, се казва в изявление на Be My Eyes.

Сътрудничеството ще позволи на потребителите на продукти на Microsoft, които са слепи или с увредено зрение, да разрешават проблеми с хардуера или да се справят с такива задачи като инсталиране на нова версия на софтуера на Windows или описание на PowerPoint презентация – и всичко това без човешка помощ.

Използването на GPT-4 на OpenAI от Be My Eyes беше похвалено от Сам Алтман (изпълнителен директор на OpenAI) на конференцията за разработчици на стартъпи този месец като пример за това как езиковият модел на неговата компания може да използва изображения като входни данни и да дава отговори на естествен език.

"OpenAI се гордее да работи с Be My Eyes. Те са използвали нашите AI модели, за да подобрят значително ежедневието на хората с лошо зрение или слепота“, заяви Брад Лайткеп, главен оперативен директор на OpenAI.

Be My Eyes, които тестваха задвижвано от изкуствен интелект визуално обслужване на клиенти с потребители на Microsoft по-рано тази година, установиха, че само 10% от хората, взаимодействащи с изкуствения интелект, са избрали да се консултират с човешки представител. Компанията също така каза, че запитванията са били по-бързо разрешени с инструмента Be My AI, като потребителите прекарват средно четири минути в разговор с изкуствен интелект, срещу 12 минути с човек. 

По публикацията работи: Явор Римски
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени