Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Корабите на Hapag-Lloyd няма да плават през Суецкия канал поне още седмица

Контейнеровоз на Hapag-Lloyd, архив.
Снимка: АП/БТА

Германската компания за морски транспорт "Хапаг-Лойд" (Hapag-Lloyd) ще продължи да отклонява своите кораби от маршрута през Суецкия канал и да ги пренасочва по значително по-дългия маршрут покрай нос Добра надежда в Република Южна Африка от съображения за сигурност. Това е заявил говорител на компанията, цитиран от Ройтерс.

"Следим ситуацията отблизо и ще продължим да пренасочваме корабите си поне до 9 януари", е казал говорителят на петата по големина компания за товарно корабоплаване в света, уточнявайки, че тогава ще се реши дали да се продължи с пренасочването на корабите.

На 15 декември един от корабите на "Хапаг-Лойд" беше атакуван от йеменските бунтовници хуси край бреговете на страната.

Очаква се по-късно днес датската компания "А Пе Мьолер-Мерск" (A.P. Moller-Maersk) да обяви решението си дали ще възобнови курсовете си през Суецкия канал, или ще продължи да ги пренасочва, след като през уикенда бе осъществено нападение срещу един от корабите й в района, след което компанията прекрати всякакво плаване в Червено море за срок от 48 часа.

"А Пе Мьолер-Мерск" съобщи, че все още планира да прекара над 30 контейнеровоза през Суецкия канал и Червено море в близко бъдеще, докато други 17 нейни кораби няма да преминат по маршрута.

А френската компания за морски товарен транспорт Се Ем А Се Же Ем (CMA CGM) обяви, че ще увеличи тарифите си за контейнерни превози от Азия до Средиземноморския регион с до 100 процента в сравнение с цените за подобни услуги към 1 януари. Очаква се поскъпването да влезе в сила от 15 януари, се казва в съобщение, публикувано на страницата на компанията.

От 15 януари - дата, която се отнася до товаренето в пристанищата на произход, до второ нареждане тарифите на френската компания за всякакви видове товари, транспортирани чрез стандартни контейнери с дължина 40 фута между Азия и Западното Средиземноморие, ще бъде 6000 долара, докато към 1 януари тази тарифа възлиза на 3000 долара.

Също така рязко са се повишили и цените за пратки до Източното Средиземноморие, Адриатическо море, Черно море и Сирия.

Книжата на "Хапаг-Лойд" поскъпнаха с почти 5 на сто към 17:55 часа бълг. време, а тези на "А Пе Мьолер-Мерск" с над 6,4 на сто, заради очакванията, че по-дългите маршрути ще доведат до по-високи тарифи за превоз на товари.

По публикацията работи: Мария Йорданова
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна