Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

платена публикация
Новият Consent Mode V2 - какво се промени и защо ни е необходим?

Бисквитките са нещо, с което всеки потребител се сблъсква ежедневно, посещавайки всевъзможни сайтове. Доста малко от обикновените хора реално имат представа каква е тяхната функция и защо са толкова важни. От другата страна обаче, картинката изглежда коренно различно.Това е нещо на пръв поглед просто, което дава огромна стойност и информация. Затова нека разгледаме по-подробно какви промени въведоха от Гугъл за Режима на съгласие (Consent Mode) и защо версия 2 е важна за нашия бизнес?

Какво е Consent Mode?

Режимът на съгласие се въвежда от Google преди няколко години - през 2021 г. Неговото интегриране се дължи на нуждата на уебсайтовете да измерват резултатите, които получават от своите потребители и да следят по-добре тяхното поведение. По този начин самите маркетингови кампании биват по-успешни и таргетирането става по-целенасочено.

При първата версия на API-то, потребителят има възможност да избере дали да даде своето съгласие, или не, относно два параметъра:

  ad_storage - позволява съхранението на данни с цел реклама;

  analytics_storage - позволява съхранението на данните на потребителя с цел анализ на поведението на сайта.

Впоследствие, ако потребителят е дал своето разрешение неговите данни да бъдат обработени, съответно GDPR политиките, инструментите на Гугъл започват да събират и анализират данни.

Consent Mode V2

Новата версия на режима на съгласие влезе в сила съвсем скоро - на 6 март 2024 г. Целта на ъпдейта, който направиха от Google, е да извлича още по-конкретна информация, давайки по-голям избор от метрики на потребителите.

Принципът на работа между 1-та и 2-та версия на системата за управление на съгласието е един и същ. Разликата идва оттам, че при новия продукт има добавени още 2 условия, от които потребителят може да избира дали да приеме, или не:

  ad_user_data - показва дали потребителят е съгласен неговите данни да се използват с цел реклама;

  ad_personalization - показва дали потребителят е съгласен данните му да участват в персонализирани кампании и ремаркетинг.

За рекламодателите тези два параметъра са от особена важност за поддържане на техните успешни последващи кампании.

Какво ще стане, ако нямаме Consent Mode V2?

Липсата на новата версия няма да навреди пряко на сайта ви, но със сигурност ще забележите спад в продажбите и съответно в печалбите си. Ефективността на вашите реклами ще спадне значително. Липсата на тази интеграция, както и отказът на потребителите да дадат своето съгласие респективно води до намаляване на потребителските данни, които имате в системата. Това може да се окаже огромен подарък за вашите конкуренти, които са интегрирали навреме и правилно Consent Mode V2.

Ако все пак имате направена интеграция с новата версия, но потребителите отказват да дадат своето съгласие за обработка на данни, дишайте спокойно - има вратичка! И това не е нещо ново. Още от 2021 г. съществува Consent Mode Modeling. Чрез него, ако потребителят откаже бисквитките, Гугъл, с помощта на AI запълва липси по пътеката и оформя сходен потребителски профил.

Ако имате онлайн бизнес, то поддръжката на сайта и данните от потребителите са двете основни неща, които го движат. Затова не пренебрегвайте тези интеграции. Бъдете в крак с новостите, за да печелите възможно най-много от своите потребители. Ако смятате, че не може да се справите сами, винаги може да се обърнете към компания, предлагаща професионални уеб услуги. Не оставяйте бизнеса си на произвола!

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна