Потребителските нагласи в еврозоната и в целия ЕС се подобриха през март за трети пореден месец до двегодишни върхове, но продължават да остават под осреднените дългосрочни нива. Това показват предварителни резултати от последно проучване на Европейската комисия.
Индексът на потребителското доверие в еврозоната нарасна през март с 0,6 пункта до -14,9 пункта, докато осреднените пазарни очаквания бяха за малко по-слабо подобрение до -15,0 пункта.
Аналогичният индекс на потребителските нагласи в рамките на целия Европейския съюз също се повиши през текущия месец с 0,6 пункта до -15,2 пункта.
Това са най-високите нива на потребителско доверие от февруари 2022 г., като подобрението вероятно се дължи на отслабването на инфлацията и на оптимизма относно очакваното понижение на лихвите от ЕЦБ по-късно през годината.
Графики на индекса на потребителските нагласи в ЕС и еврозоната
Въпреки по-силното от очакваното подобрение на потребителските нагласи в ЕС и еврозоната, то остава доста под осреднените дългосрочни нива, отбеляза Европейската комисия.
Окончателните резултати от проучването на Европейската комисия ще бъдат оповестени на 27-и март 2024 г., когато ще бъдат представени и данните за икономическите и бизнес нагласи на Стария континент през третия месец на настоящата година.