Националната агенция за приходите (НАП) започва лятната си контролна кампания за спазване на данъчното и осигурително законодателство по българското Черноморие.
До края на сезона предстоят над 6000 проверки на ресторанти, нощни заведения, магазини, атракциони и паркинги.
Под активно наблюдение вече са поставени стотици обекти по крайбрежието, ще се извършва ежедневен мониторинг на борси и тържища, които снабдяват хотелите с храни и напитки.
Основната цел на кампанията е подобряване на фискалната дисциплина, увеличаване дела на бизнеса, който доброволно спазва правилата, осигуряване на равнопоставена бизнес среда и отчитане на реални обороти.
При извършването на контролни покупки, ще се прилага способът „таен клиент“. Данъчните инспектори ще правят и явни наблюдения, при които за определен период от време ще се проследяват продажбите и резултатите ще се сравняват с предходни периоди, поясни пред БНР-Радио София Анна Митова- директор на Дирекция Комуникации в централното управление на НАП.
От НАП ще използват дистанционната връзка на всеки касов апарат със сървърите на приходната агенция, за да установят рискови търговци, чиито продажби значително се различават от обичайните. По време на кампанията ще се следи и дали сезонните работници имат договори и дали осигуровките им съответстват на реалното им възнаграждение.
Засилените проверки по Черноморието няма да намалят бдителността и проверките по отношение на търговски обекти във вътрешността на страната, предупреждават още от НАП.
След напомняне по имейл или свързване на служител на НАП заради задължения голяма част от данъкоплатците веднага променят поведението си, отбеляза Митова.
Сигнали за неиздаване на касови бележки, фалшиви платежни документи или с липсващи реквизити, както и за други данъчни и осигурителни нарушения, могат да се подават на телефона на Информационния център: 0700 18 700 или по електронна поща на адрес: infocenter@nra.bg.
Чуйте разговора на Ана Попова.