Как да потърсим правата си ако останем блокирани на летището с часове? Репортаж на Иван Барбов
Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Преди няколко дни гръмна новината за над 80 българските туристи, които останаха блокирани повече от денонощие на летището на гръцкия остров Корфу. Технически проблем със самолета забавя полетът с няколко часа, после с още няколко и така повече от 30 часа, както пише в публикация в социалните мрежи един от чакащите българи, с който опитахме, но не успяхме да се свържем.
Тази случка извади на дневен ред един основен въпрос – кой носи отговорност в подобна ситуация – туропертаторът, авиокомпанията или и двете страни?
Според туроператора Юлиан Бонев, скъсаната връзка в комуникацията между туроператора, туристите и авиокомпанията е причина да се стигне до тази ситуация. Той беше категоричен, че туроператорът
трябва да поддържа постоянен контакт с клиентите и по възможност дори да има представител на летището.
Една от причините за подобни ситуации са проблемите в транспорта в световен мащаб и недостигът на самолети.
Габриела Руменова от платформата „Ние, потребителите“ пък коментира, че туроператорът няма основание да препраща туристите към авиопревозвача, каквито сведения по думите й, има за този случай.
Чуйте повече в репортажа на Иван Барбов в звуковия файл