Българският дарителски форум ще отличи компаниите с изявена дарителска дейност чрез годишните награди „Корпоративен дарител“ 2024. Инициативата се провежда за 19-а поредна година, като настоящето издание е с медийната подкрепа на Българското национално радио. Конкурсът отличава бизнеси, които инвестират в значими каузи, и популяризира добрите практики в корпоративното дарителство в България.
„Мисията на Българският дарителски форум (БДФ) е не само да обединява големите дарители в България и да им помага в техните дарителски инициативи, но и да развива филантропията, като допринася за изграждане на дарителска култура в обществото“, коментира Теодора Бакърджиева, изпълнителен директор на БДФ. „Конкурсът „Корпоративен дарител“ е важен инструмент в реализацията на тази наша цел. Той е начин да популяризираме и наградим най-добрите дарителски практики. Чрез него социалноотговорните компании получават признание за своите усилия и привличат последователи, така доброто се разпространява.“
Срокът за кандидатстване е до 21 октомври 2024 г., като това важи както за български, така и за международни бизнеси, които оперират в страната. Също така за една от категориите (Най-сполучливо партньорство) могат да се правят номинации и от граждански организации, които са реализирали общественозначими инициативи заедно с компания дарител.
Тази година БДФ въвежда три нови категории – „Първи стъпки в корпоративното дарителство“, „Дарителска подкрепа за трудни каузи“ и „Разнообразие в подходите за дарителска подкрепа“. Така наградите стават общо девет.
Чрез конкурса се насърчават дарителски усилия, които водят до трайна социална промяна. Това отнема време и понякога са необходими години опит, но от БДФ вярват, че насърчаването на първите стъпки по този път е стимул за устойчиви дарителски инвестиции. С тази нагласа се появява и специална категория, която да отличи начинаещите във филантропията. „Чрез категория „Първи стъпки в корпоративното дарителство“ искаме да поставим фокус към тези организации, които сега започват и осъзнават важността на своето въздействие като дарители. Така вярваме, че ще ги стимулираме да превърнат социалната ангажираност в своя устойчива политика“, допълва Теодора Бакърджиева.
В другата нова категория - „Дарителската подкрепа за трудни каузи“ БДФ отделя специално място на компаниите, които поемат риска да помагат за непопулярни и нееднозначно възприемани в обществото каузи. Такива са например подкрепа за мигранти, ЛГБТИ+ общности, хора с психични проблеми и интелектуални затруднения, ресоциализация на затворници, зависими и пр. „Искаме да засвидетелстваме нашия респект към тези дарители и да им дадем кураж да продължат в избраната посока“, споделят от БДФ и вярват, че ако тези чувствителни и болезнени проблеми намерят своето решение, това ще е от полза за цялото общество.
По наблюдения на организацията в България вече има немалко компании, които са развили дарителските си практики на много високо ниво и прилагат множество и разнообразни подходи за дарителска подкрепа на различни каузи. „Това е изключително трудно, защото изисква не само нестандартно мислене, но и стратегическа визия и познаване на социалната и гражданска среда в страната, отколкото обичайната подкрепа на една кауза по един избран механизъм. Избрахме да им дадем видимост, като създадем отделна категория за компаниите, които влагат повече усилия и развиват множество дарителски инструменти в подкрепа на каузи“, обясняват от БДФ.
Категориите са разделени на качествени и количествени и всяка от тях дава възможност на различни компании да споделят как правят добро и да вдъхновят и други.
Качествени категории
Количествени категории