Разговор с гл.ас. Ангел Буров от Катедра “Градоустройство” в УАСГ
Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Пътна инфраструктура е съвкупността от всички елементи и съоръжения, които формират пътната мрежа, и които осигуряват възможност за придвижване на моторни превозни средства, велосипеди и пешеходци.
“Пътните платна, поне в по-основните улици и булеварди, са относително на средно ниво поддържани, колкото и бюджетните средства осигуряват необходимия ресурс. По друга е ситуацията с пешеходните пространства и с други елементи на улицата, които са в много по-покъртително състояние заради дълги години липса на поддръжка и градоустройство”, казва в ефира на Радио София гл.ас. д-р Ангел Буров, от Катедра “Градоустройство” в УАСГ.
По думите му, включително има и нови квартали, които не са изградени с по-цялостен замисъл и планиране, а има и преработвани части от тях заради нови връзки и строителство, което допълнително утежнява качеството на градската среда.
“Няколко пъти сме прилагали един интересен подход от Съюза на урбанистите в България, т.нар. Градски стандарт за мониторинг и оценка на градската среда, в който се опитваме по-цялостно да разглеждаме средата по няколко направления.
Наши пилотни проучвания в по-периферни и по-централните градски части показват, че ситуацията е изключително фрагментирана”, добавя той.
Според него има наследена огромна инфраструктура, включително второстепенна улична мрежа, която в последните 30-40 години не е добре поддържана, нито е по-цялостно реконструирана или ремонтирана, защото приоритетите са по-главните улици.
Чуйте повече по темата в разговора на Александра Илиева в звуковия файл.
По публикацията работи: Елица Елефтерова - Иванова