Регионалната библиотека "Емануил Попдимитров“ в Кюстендил осигури виртуален асистент - консултант, за потребителите, посещаващи интернет страницата на местния културен институт.
Това ще подобри дигиталното обслужване, а библиотеката се нарежда сред иновативните библиотеки в страната, отбелязват от екипа.
Потребителите на услуги на библиотеката са посрещани от виртуален чатбот, който се казва Ая и говори български и английски език. Ая е създадена специално за кюстендилската библиотека по проект "Технологично обновена библиотека – качество на четенето и грамотността“, финансиран от Министерство на културата на Република България.
Виртуалният библиотекар съдейства с информация и услуги за библиотеката.
Ая помага за получаване на бърз достъп към електронни ресурси, условията за ползване на библиотеката, запитвания за наличността на книги и резервации, откриване на информация за дейността на отделите и контакти с тях, новости и събития в библиотеката, ползване на анотации и специализирана литература, местоположение и работно време, каза директорът на звеното София Пейчева.