Eмисия новини
от 15.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Деца предлагат предмети за музейни експонати в образователна игра

Снимка: инициаторите

През март Националният археологически музей представя MiMU- дигитална образователна игра за пробуждане на интереса към културни обекти със забавни посещения на българските музеи и галерии.

Весела Герчева от екипа, създал играта, обясни, че провокацията за нея идва от две места – първото е свързано  децата и тяхното любопитство, което когато го виждаме в тях, винаги ни предизвиква да правим повече, поне в страхотния екип обединен около MiMU. Втората провокация за създаването на играта е свързана с музеите.

"България има изключително богато наследство, невероятни истории и съкровища, които понякога като че ли са по-трудно достъпни за деца, които имат по-малко търпение, но повече поглед от нас към дигиталните технологии. Създадохме MiMU, за да се опитаме да направим преживяванията в музеите интересни и провокативни и за децата и техните семейства",  посочи Весела Герчева.

По думите ѝ, играта няма много сложен механизъм, насърчава децата да търсят и колекционират предмети, които са в музейните колекции, но за да го направят е нужно преди това да ги открият и да отговорят на загадки свързани с тях.

MiMU има и една провокативна част, в която молим децата да ни предложат предмети, които те виждат и които да включим в следващи издания. Това ги насърчава да виждат и да покажат и на нас музея по нов начин, разкри тя.

Според Герчева, през първия уикенд в музея се оказва, че играта е много ефектна за децата, “които ни отправиха сериозна препоръка да добавим повече предмети и да я направим по-дълга, защото е било интересно за тях да я играят. Тази обратна връзка ни изненада, но и зарадва, защото означава, че играта предизвиква емоция и те биха искали тази емоция да продължи по-дълго".

Решаващ фактор за реализирането на MiMU е подкрепата на Столичната община и стимула и сътрудничеството между няколко от музеите, чиито специалисти в съвместната им работа осигуряват ценна обратна връзка не само за научното съдържание на музеите, но и споделен опит и впечатления от богатите образователни програми, които правят за деца.

Екипът,  работил по създаването на играта, включва изключително опитни гейм-дизайнери, както и деца и младежи.

Деца, които бяха до нас и ни връщаха обратна връзка в процеса на работа, насочваха ни да избегнем скучните неща и да се фокусираме върху интересните, разкри още Весела Герчева.

Чуйте разговора на Христина Иванова в звуковия файл.

По публикацията работи: Спаска Давранова
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна