Българският бизнес е най-заинтересован да работи с партньори от Германия, Турция, Италия, Румъния и Китай. В първата десетка на най-търсените партньорства попадат още САЩ, Сърбия, Гърция, Испания и Франция. Данните са от проучване на Българската търговско-промишлена палата.
Българският бизнес предпочита да създава партньорски отношения предимно по време на работни пътувания, в двустранни срещи, на търговски изложения и официални бизнес делегации.
Най-предпочитаните икономически сектори за сътрудничество са машините и машинното оборудване, фармация и козметика, храни и напитки, химически продукти и туризъм.
Интересът е предимно в сферата на износа на стоки - от повече от 2/3 от българските фирми, участвали в проучването, 45% от компаниите търсят партньорства за съвместни инвестиции в България, показват данните от проучването на Търговско-промишлената палата.
В допитването са участвали 6000 български компании.
По публикацията работи: Мария Йорданова
Последвайте ни и в
Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!