Министърът на търговията на Съединените щати Хауърд Лътник подчерта в петък значението на автомобилния сектор за производството в САЩ, като твърди, че налагането на мита върху вносните превозни средства от всички региони би бил "справедлив" подход за защита на местното производство.
Коментарите му идват на фона на продължаващите дискусии относно търговските политики и тяхното въздействие върху производствения пейзаж на САЩ.
По-рано тази година президентът Доналд Тръмп потвърди въвеждането на мита от 25% върху вноса на автомобили и на други стоки от Европейския съюз, цитирайки нелоялни търговски практики.
В днешно интервю за Fox Business Лътник подчерта критичната роля, която автомобилите играят в индустриалната база на държавата, подчертавайки необходимостта от широкомащабно автомобилно производство за поддържане на икономическия растеж и конкурентоспособността.
Министърът на търговията сигнализира, че американските мита от следващия месец могат да бъдат наложени на автомобили от всички страни, включително Южна Корея, Япония и Германия.
Попитан дали планираните от президента на САЩ Доналд Тръмп мита за 2 април ще засегнат автомобилите, идващи от страни като Южна Корея, Япония и Германия, той каза за Fox Business:
"Това би било честно, нали? Ако ще облагате колите навсякъде, трябва да облагате колите отвсякъде".
Автомобилните производители реагираха различно, като от една страна Ferrari заяви, че компанията е "готова" за американската мита, докато BMW планира да поеме разходите за моделите, произведени в Мексико, за да смекчи негативното въздействието.
Германският автомобилен производител BMW заяви днес, че очаква митата да му струват 1 милиард евро тази година, докато европейски официални служители предупредиха, че икономиката на САЩ ще бъде най-големият губещ, ако президентът Доналд Тръмп преследва "идиотска" търговска война.