София е сравнително компактен град и е постижимо повечето задачи и придвижвания да стават на две колела. За предните управления на Столичната община веломрежата не беше приоритет. Сега местната власт дава признаци за по-позитивни нагласа, има желание за изграждана на велосипедната инфраструктура, но няма проектна готовност. Документално сме назад и дори и мандатът може да се окаже недостатъчен за осъществяване на намеренията.
Това коментира пред Божидар Янев и БНР-Радио София Иво Делин от "Велоеволюция".
По думите на велоактивиста, през ковид пандемията много от градовете разшириха мрежата си от велоалеи, но София не използва повода за усилена работа в тази област. В момента само няколко алеи се довършват.
У нас е и по-евтино да се кара колело, допълни Делин. Но една алтернатива не е достатъчна, за да слязат хората от автомобилите.
Ако стане по-недостъпен градският център за колите, повече хора ще се качат на велосипед, особено ако има свързаност между кварталите и безопасна инфраструктура.