Транспортен анализ е изготвен от екип начело с Диана Русинова преди почти 10 г., когато съседните сгради дори не са били проектирани. Заключението на анализа е, че 215-метровия небостъргач "няма да натоварва трафика в зоната на въздействие около сградата“.
Пред Радио София Диана Русинова от ЕЦТП коментира, че височината на сградата няма никакво отношение към транспортния трафик.
"Бих искала да попитам всички, които нападаха това, че едва ли не благодарение на нашето транспортно проучване е дадено положително решение, което не е съвсем така. Разрешението за строеж няма пряка обвързаност с транспортния анализ. Транспортният анализ не е причина да се даде или да се забрани разрешение за строеж. Това е голям законодателен пропуск. Има или няма транспортен анализ, няма правно основание, на което да се забрани или да се разреши изграждането на която и да е сграда“, каза Русинова.
По думите й, всички транспортни анализи, правени в София от 2016 г. до момента винаги са положителни.
"Твърди се, че ние сме допуснали грешка, аз бих искала да попитам – къде сме допуснали тази грешка?“, попита Диана Русинова и допусна, че може би е необходим нов транспортен анализ.
"На нас препоръката ни е да се направи по-актуален. Все пак това е анализ направен преди почти 10 г. Нормално е всичко да се е променило", каза тя.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.