Интермодалният терминал се финансира по Механизма за свързване на Европа, като по проекта ще бъдат отпуснати 8,5 милиона евро.
Освен изграждането на самия терминал ще бъде направен и свързващ железен път, който позволява движението на влакови композиции до 740 метра.
"Ние нямаме друго такова място, в което 740 метра влак може да влезе и да започне неговата обработка. Ще имаме частен интермодален терминал, който ще допринесе за едно нещо - все по-малко товари да се движат по българските пътища, което ще помогне както за намаляване на замърсяването на въздуха, така ще помогне и за безопасността по пътищата.
Защото и по чистотата на въздуха сме на опашката, и по безопасността по пътищата сме пък последни - тоест най-много жертви даваме", каза транспортният министър Гроздан Караджов.
В момента пренасочването на товарите от автомобилен към железопътен транспорт в региона е ограничено, а след изграждането на терминала Волуяк ще се превърне в основен логистичен възел за София:
"Тук ще се товарят и разтоварят всички товари, които ще идват от юг за севера, те ще се увеличават все повече и повече. Солун е най-голямото от близките ни пристанища. Същото важи и за логистика от запад на изток, така че Волуяк става център на карго индустрията", отбеляза Караджов.
Освен за икономическия растеж построяването на терминала се очаква да доведе и до повишаване на заетостта на хората в региона.