Международното триенале на сценичния плакат обяви конкурс за туристически плакат на България в партньорство с Министерството на туризма, Съюза на българските художници, Националната художествена академия и БТА.
Целта е създаването на плакат, който в концентриран вид разкрива красотата на България и нейния положителен образ като примамлива целогодишна туристическа дестинация.
Конкурсът е явен и отворен за професионални български и чуждестранни автори, както и за студенти.
Единственият задължителен елемент, който отразява идентичността на България, ще бъде присъствието на името на страната ни на плакатите ("България/Bulgaria").
За да подгрее конкурса и покаже до известна степен развитието на рекламния туристически плакат у нас, сдружение "Триенале на сценичен плакат - София" представя камерна изложба, поясни Албена Спасова, част от организационния комитет на събитието.
Експозицията от 18 плаката, създадени в периода между 30-те и 70-те години на миналия век, е разположена на ул. "Шипка" №6.
За да подкрепи популяризирането на конкурса, впоследствие и 11-ото издание на Триеналето на сценичен плакат в София, БТА ще използва международното си сътрудничество с 50 национални информационни агенции, за да разпространят информацията.
Крайният срок за участие в международния конкурс за сценичен плакат, посветен на България, е 7 юли. Предвиден и награден фонд от 10 000 евро - за първо място 3000 евро, три награди от по 2000 и поощрение от 1000 евро.
На самото триенале през ноември т.г. се очакват около 500 творби от 300 автори.