Eмисия новини
от 09.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Градът като персонаж в пиесата “Хеда Габлер“ на Тимофей Кулябин

Народен театър „Иван Вазов“
Снимка: Ани Петрова

42-ма актьори играят на 10 различни места в София в театралното събитие на сезона. Световнопризнатият режисьор Тимофей Кулябин представя дългоочакваната премиера на “Хеда Габлер“ на Голямата сцена в Народния театър. Тази вечер и утре са следващите две представления.

В главните роли влизат Радина Кърджилова като Хеда Тесман, Дарин Ангелов 
като Ян Тесман и Деян Донков като Филип Брак – в центъра на напрегнат и съблазнителен любовен триъгълник, в който всяко движение има своята емоционална цена. До тях са Бойка Велкова, Ана Пападопулу, Иван Юруков, Албена Ставрева и още десетки от най-добрите ни театрални актьори.

„Хеда Габлер“ не просто разказва история, а превзема пространството, 
размества границите и въвлича зрителя в лабиринта на едно съвременно общество, в което сцената е навсякъде, а животът е най-големият пърформанс. Действието в спектакъла се развива паралелно – на сцената в Народния театър и на живо в реална градска среда.

“Мисля, че това, което прави пиесата в театрално събитие е, че самата София се превръща в театрална сцена, тъй като спектакълът се случва не само на сцената на Народния театър, а и на още 10 локации, както и освен артистите от Народния театър, тъй като играейки по улиците в различни други локации самите артисти, неволно в камерите попадат и самите софиянци.

Това е доста любопитно представление, на ръба на документалното, но изобщо не е документално и нещо, което трябва да се види със сигурност”, казва Теодора Лилян - асистент-режисьор на спектакъла.

Идеята на режисьора е градът да влезе в спектакъла, така че публиката да съпреживее всичко, което се случва навсякъде.

Чисто технически се оказва доста сложна задача да бъде “вкаран” в спектакъла и градът. “Имаме екип от трима оператори, които през целия първи час тичат и снимат артистите. С тях са рамо до рамо и помощник режисьор. Освен това има и помощник режисьор, който пък стои в театъра и командва цялото това нещо”, казва още тя.

Теодора Лилян обясни също, че пиесата в България е много променена. Още за идеите на Тимофей Кулябин - чуйте в разговора на Гергана Пейкова в звуковия файл


По публикацията работи: Елица Елефтерова-Иванова

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна