“Българският талант е световно известен. Българските танцьори и хореографи имат невероятен талант. Много съм щастлив, че успяхме да създадем тази лаборатория преди 4 години с помощта на Столичната община”, коментира хореографът Владимир Ангелов, ръководител и водещ на арт проекта.
“Много се радвам, че хореографи и артисти от различни жанрове и сцени и различна опитност и творчески мирогледи са при нас, за да обменят идеи и да експериментират с различни течения в хореографията”, обяснява той.
В рамките на тези 10 дни участниците “всичко започва с импровизация и това как или ние търсим движение в човешкото тяло или движението ни намира в човешкото тяло. То възниква от емоции, от музика, от образи и от спомени или от архетипове, които имаме от миналото, и от преживявания - радостни или травмиращи, които сме преживени”, разказва той.
След това тези нови движения се организират в content (съдържание). “Тази година имаме и един нов партньор - компания за интегриране на съдържание като социална справедливост в културата, в културния сектор и в обществото. Също така имаме и теми които засягат равенството и справедливостта в обществото - какви са ролите на човека и на правителството. Не се страхуваме да има определена доза политически театър - не само в театъра и в литературата, но и в танца”.
Тези теми, според него, е важно да бъдат комуникирани не само с думи, но и с движение и с телесно изображение. Темите ще бъдат зададени на участниците, които ще могат да направят свои свободни интерпретации, които ще бъдат представени на 25 юни в “Топлоцентрала”.
“Ние наричаме тази презентация не толкова представление, а по-скоро споделяне, защото тези теми са понякога много тежки и трудни за интерпретиране и за дискусия. Нуждаят се да бъдат експериментирани и тествани с времето. Това означава, че творбите няма да бъдат завършени”, обяснява той и допълва, че тези творби може да не са много изискани, но ще бъдат автентични и ще покажат как едно произведение се изгражда.
Така на 25 юни зрителите ще могат да видят как се прави танц и как артистите понякога успяват (или не) да комуникират с публиката това, което искат да изразят. “Понякога публиката интерпретира творбата по свой собствен начин и това не е същата творба, която хореографът е създал. Нашият въпрос е кой има право да интерпретира творбата и да определи значението на тази творба и съдържанието ѝ - творецът или публиката”.
Владимир Ангелов завършва през 1986 г. Националното училище за танцови изкуства в София. Танцува в балет „Арабеск“ и следва задочно философия в Софийския университет „Св. Климент Охридски“. През 1990 г. заминава за САЩ, където през 1996 г. се дипломира с Master of Arts от Американския университет във Вашингтон със специалност „Съвременна хореография“. Създава множество съвременни балетни постановки и работи с американски трупи като Атланта Балет, Аризона Балет, Индианаполис Балет, Ричмонд Балет, Сан Франциско Балет, Вашингтон Балет, както и с международни трупи като Алберта Балет – Канада, Балет Манила – Филипините, Националния балет на Мексико, Националния балет на Финландия, Токио Сити Балет – Япония и Мариински балет в Санкт Петербург, Русия.
Чуйте целия разговор на Гергана Пейкова в звуковия файл.