От "Демократична България" ще внесат промени в Закона за защита на потребителите, с които да задължат големите вериги да публикуват всеки ден цените си, обявиха Божидар Божанов и Мартин Димитров в кулоарите на парламента.
"Румен Спецов излезе и показа как не се прави. Хвърли някакви хвърчащи числа в ефира и изплаши хората. Направи внушение, че цените поголовно се вдигат и разбираемо заглавията бяха: "От 5 до 40 процента огромен ръст". Ние смятаме, че единственият начин цените да не скочат, е конкуренцията. Именно затова днес внасяме законопроект, с който задължаваме всички големи вериги да публикуват всеки ден цените на основните продукти. По този начин хората ще знаят наистина кое се е вдигнало и кое не се е вдигнало, ще могат да сравнят и всички ние ще знаем актуалните, реалните данни и няма да разчитаме на някой представител на властта да отиде и да ни каже една вода в една верига колко била скочила", обясни Божанов.
По думите на съпредседателя на "Да, България" Ивайло Мирчев изпълнителният директор на НАП Румен Спецов е бил в роля, дадена от Пеевски.
"Румен Спецов, след като целува пръстена на Пеевски, става негов рекламен агент и започва да обяснява наляво и надясно как цените рязко са скочили, за да може следващата седмица Пеевски да излезе с плаща на спасителя на супермен и да каже: "Сега в моите магазини за хората ние ще решим проблема с цените". Това е сценарий, който се реализира от Пеевски, в който сценарий Бойко Борисов стои отстрани в ъгъла, гледа и не може да направи нищо, защото той дори и не знаеше, че такова нещо е стартирано. Това е всичко, което се случва“, каза Ивайло Мирчев.
Вчера в телевизионно интервю директорът на НАП обяви, че се наблюдава увеличение на цените на определени стоки с 5 до 40% за две седмици. Днес обаче той уточни, че това били сурови данни.