Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Ваучерите за храна са най-популярната социална придобивка на работа. Това показва проучване, в което са участвали над 20 хил. респонденти. От 2024 г. ваучерите за храна станаха изцяло дигитални. Световната банка определя ваучерите за храна като една от най-ефективните мерки за социална подкрепа.
“Ваучерите за храна са все още и безапелационно, може би най-любимата социална придобивка на българите вече над 20 години след въвеждането им в България. След тяхната дигитализация одобрението им е над 90%, както при работодателите, което показва, че електронните ваучери се радват на голяма популярност сред работещите в България, казва Таня Обущарова - главен секретар на Асоциация на операторите на ваучери за храна.
Най-големият принос на ваучерите за храна е към покупателната способност на работещите. Благодарение на ваучерите за храна, над половината от респондентите в проучването, казват че се хранят по-балансирано и по-добре.
Освен това ваучерите оказват влияние и върху мотивацията на служителите. Те вече са дори задължителна социална придобивка, която се предлага от работодателите.
“Над 95% от работодателите и служителите казват, че ваучерите за храна на дигитален носител са по-удобни, екологични и по-лесни за използване. Разбира се, за работодателите е много по-важна частта с администрирането.
Те вече не се налага да раздават всеки месец на ръка тези ваучери, а за служителите стана много по-удобна тяхната употреба” допълва тя.
Чуйте повече подробности в разговора на Невена Николова в звуковия файл.